24 januari 2014

Inhopp?

Hej igen, jag har varit borta från min egen blogg väldigt länge. Hoppas någon minns mig. Att jag skriver nu beror på att jag funderar mycket över politik, partier och mig själv. Jag är lite besviken både på regeringen och oppositionen. Även på Miljöpartiet. Var finns kraften och viljan att förändra. Jag ser mest anpassning. Mainstreaming för röstmaximering. Eftersom det nästan inte syns skillnad på S och M är det ju upplagt för profilering. MP visa musklerna!! Nu till valet. Det är tyvärr den värsta tiden, inte minst när listorna ska sättas. Då kommer ofta människans sanna natur fram. Konkurrens, girighet och egoism. Man slår sig fram med diverse knep och metoder. Man lyfter fram sig själv före partiet och idéerna. Jag vill ha företrädare som ser helheten och visionerna om framtiden. Jag tror inte på politiker som drivs av specifika frågor och områden som feminism, HBTQ, djurrätt eller naturvård. Jag stödjer dem som vill förändra vårt samhälle till att bli öppet, tolerant, rättvist och hållbart. Som ser att allt ingår i ett globalt sammanhang. Klimat och miljö är viktigt men också de mänskliga rättigheterna. Allas lika värde. Då finns inte utrymme för intolerans. Då är inte alla uttryck för feminism ok. Då kan man inte stänga gränserna för flyktingar och invandrare. Vi har för många som inte står för det radikala program som vi faktisk har i Miljöpartiet. Anders

Inga kommentarer: