07 oktober 2009

Det drar ihop sig

Temperaturen stiger redan inför nästa års val. Taktik, strategier, positionering. Lite tråkigt men kanske nödvändigt. Själv är jag ingen karriärist och tycker inte så mycket om konkurrens. Känner ändå att jag vill vara med i en bra position i Lund även nästa mandatperiod.Måste anstränga mig, ta för mig och vara lite tuffare. Jag tror nämligen att jag är en bra politiker. Jag kan nå resultat genom att skapa relationer och påverka både röda och blå laget från min gröna position. Min utgångspunkt i politiken liksom i all förändring är dialogen. Man måste tänka tillsammans för att hitta lösningar. Och man måste lyssna. Då kan man inte utgå från att ett lag har rätt och ett lag har fel. Då kan man inte låsa sig i invanda mönster och strukturer. Man måste vara beredd att tänka om och att tänka nytt. Det är just det den gröna rörelsen står för. Förnyelse och utveckling för att göra världen till en bättre plats att leva på.
Efter som jag tror stenhårt på en grönare framtid vill jag vara med och hjälpa till ett tag till.

Anders

Inga kommentarer: